You are beutiful no matter what anyone says.

" You are beutiful no matter what anyone says " Alla är vackra liksom ingen är ful, och isåfall vem bestämer  vad som är fult? Det är bara något vi har bestämt att dom som inte ser lika dana ut som alla andra är fula! Det är hemskt att vi håller på så, asså vem bestämer vad som är snyggt liksom? En av mina lärare kallade mig tjock och sånt och efter ett tag började jag tro på det jag började äta mindre mat och inte dricka läsk eller äta godis jag slutade äta chips och så sa jag till alla att jag mådde illa av det för att jag inte ville äta det för jag trodde att jag skulle bli tjock.. Nu gillar jag inte chips på riktigt men förut gjorde jag det men jag slutade som sagt äta det för att en av mina lärare sa att jag var tjock! Nu har jag slutat tycka att jag är tjock men jag är fortfarande inte nöjd med min kropp, men jag försöker tänka att den är fin för det är ju egentligen inget fel på den det är bara att vi har bestämt att det är konstigt att tycka om sitt utseende och sin kropp? Det är ju bara konstigt för man ska tycka att man själv är fin liksom. Om nån i Täby är tjock då börjar alla prata om hur den ser ut eller om nån är för smal, om dom vill vara det så låt dom?! Det är väl inte vårat problem att någon gillar mat och äter mycket av det? Eller om nån är " för " smal det är ingen som bestömer att det är fel men det har bara blivit så. Liksom många som är som jag bantar och går på diet och äter bantningspiller det är inte bra för kroppen eller för psyket så sluta snacka skit om folk om dom enligt er klär sig fult då är intee det erat problem dom får väl klä sig hur fan dom vill bara dom tycker det är snyggt och är nöjda med sig själva. Men efter ett tag vågar ju ingen göra det längre för att alla tycker det är konstigt och till slut kommer ingen våga sticka ut! Ingen kan bestäma vad som är fult eller snyggt så vi tjejer speciellt måste skärpa oss. Ja de va typ allt :) 
PUSS/ Lovisa                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0